sabato 13 febbraio 2021

Ehlers Danlos Syndrome

 I am uncomfortable and I am not manipulable, I know myself and my emotions, I know my rights and I am not willing to give them up.



It is not easy to destroy my principles, my dignity, my self-confidence and despite everything I know how to find balance even in the darkest unhappiness.
I can withstand any truth, the punchs of fate, the torture of betrayal and the storms of my own emotions. I am not afraid of pain and I do not trade with my feelings and my heart: I have already gone through my personal hell from the first day I was born and I have always been able to transform wounds into wisdom, pain into beauty and tenderness, death into life in spite of everything even when I was surrounded by ugliness and "human" idioticism.
I do not beg Love but I accept it as a gift and I never betray those I love and who love me.
I know how to evolve and therefore deepen the weight of my personal cross and that of others.
When I make a mistake, I get up, drawing life lessons from it and I know how to get away  forevere from those who don't deserve me.
Do not try my patience, tolerance and resistance: you would bend down because I have powerful roots in myself that you cannot eradicate...//
Sono scomoda e non sono manipolabile, conosco me stessa e le mie emozioni, conosco i miei diritti e non sono disposta a rinunciarci.
Non è facile distruggere i miei principi, la mia dignità, la fiducia in me stessa e malgrado tutto so come trovare l’equilibrio anche nella infelicità più cupa.  
Sono in grado di sostenere qualsiasi verità, i colpi del destino, la tortura del tradimento e le tempeste delle proprie emozioni. Non ho paura del dolore e non faccio commercio con i miei sentimenti e il mio cuore: ho già attraversato il mio inferno personale dal primo giorno che sono nata e ho saputo ogni volta trasformare le ferite in saggezza, il dolore in bellezza e tenerezza, la morte in vita malgrado tutto anche quando sono stata circondata da bruttezza e dall’idiozia “umana”.
Non elemosino l'Amore ma lo accetto come un dono e non tradisco mai coloro che amo e che mi amano.
So evolvere ed pertanto approfondire il peso della mia croce personale e quella altrui.
Quando sbaglio mi rialzo traendone lezioni di vita e so andarmene lontano e per sempre da chi non mi merita.
Non provate la mia pazienza, tolleranza e resistenza: vi pieghereste poiché ho delle radici potenti in me stessa che non mi potete estirpare.

Nessun commento:

Posta un commento